Horoskop=bullshit?

 Jag var i punttisen idag, och det kändes megaskönt då ja haft en vecka ledigt från träningar pga påsklov och flunssa. Gjorde frivändning och knäböj, så nu värker min rygg en aning, men jag orkar inte bekymra mig över det. Jag kan gå och sitta och stå helt normalt, så det är ingen större panik.
 Jag hatar när man inte vet hur en vecka ska se ut, eller ännu värre, ett veckoslut. Justnu har jag inga planer och det gör att jag inte kan slappna av. Måste få reda på något kulens, annors blir jag ett nervvrak. Läste mitt horoskop för att få lite tips.

Dagshoroskop - torsdag 27 mars

Större delen av dagen råder ett stort lugn och det ger dig möjlighet att fokusera på egna projekt i lugn och ro. Ikväll gör du klokt i att inte vara så principfast.

* Så lyder mitt horoskop för morgondagen, och jag tycker det låter väldigt tråkigt. Jag vill hålla fast vid mina principer, och jag vill inte ha en lugn dag då jag kan koncentrera mig på mina egna projekt. Dessutom har jag inga projekt jag borde koncentrera mig på (förutom ett om Elsa Beskow, men jag skulle faktiskt inte orka med det). Hade tänkt träffas med Fanny och Lina imorgon, så jag tror inte det blir något stort lugn heller. Om inte mina planer blir ändrade, har horoskopet nog inte stämt ett dugg.

Veckohoroskop - vecka 13

Nu när Solen tagit steget in i ditt tecken har du betydligt mer energi än tidigare och känner att du har saker och ting under kontroll. En del konflikter kan ändå uppstå, i synnerhet hemma och med släkten. Kanske känner du det som om du kämpar mot dina egna känslor, som tenderar att koka över oftare än du egentligen vill. Handling och aktivitet är det bästa sättet att kanalisera all överskottsenergi som rasar i dig. I kärlek är detta en tid med många drömmar och stark längtan. Är du singel kan du kanske ha ett särskilt band till en svårfångad partner som finns med dig i anden men inte kroppsligen. Mycket kan åstadkommas med ett fång rosor och rätt ord. 

* Veckohoroskopet låter ju helt okej, men jag måste säga att jag inte tycker att alla saker är riktigt under kontroll just nu. Dessutom funderar jag på var dendär solen som omnämns kan ha gömt sig? Jag var dödstrött igår och idag har jag varit helt normal. Konflikter hemma, tja. Jag är inte singel, men ändå stämmer kärleksgrejen på ett sätt. Längtar verkligen efter att få vara på tumis med Oskar, har inte varit det på länge och det ser ut som om han har rätt fullt upp i slutet av veckan så det kommer inte att bli så mycket avslappning. Sista meningen stämmer, men det gör det väl alltid. Jag blir överlycklig av presenter, och om Oskar lyckas säga det rätta får han min dag tio gånger bättre. Men det gäller väl för precis alla, precis alla veckor om året. 

Kramkram, önskar solen lyser för alla andra vädurar iallafall!
Hanso

Kommentarer
Postat av: fanny

"Hade tänkt träffas med Fanny och Lina imorgon, så jag tror inte det blir något stort lugn heller" hahha. that´s right :D

2008-03-26 @ 21:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0