Finlandssvensk stil i HBL

Artikeln i Hufvudstadsbladet söndag 31 augusti. Jag gillade den starkt. Har aldrig egentligen tänkt på att finlandssvenskar har en annorlunda stil än finskatalandefinskar. Burberryhalsduken har jag nog alltid förknippat med finlandssvenskar, precis som det står i artikeln, men inget mer än det. Men nu när jag läst dethär märker jag att kanske det stämmer. Kanske finlandssvenskar bär kläder på ett annat sätt, kanske finlandssvenskar är lite annorlunda. Citat ur artikeln kommer här.

"- Självfallet finns det en finlandssvensk stil! utropar han ivrigt utan att blinka.
 Och med några bruna Burberry-rutor kommer man enligt Younes ännu ingen vart. Vår stil gör sig uttryck "i doften, talet och i hållningen". Och är dessutom något som flitigt borde kopieras.
 - Ni borde ta det som bästa sortens komplimang. Tänk att ni som sex procent av folket har lyckats skapa en helt egen stil! förklarar Younes."

Det gör mig glad.
Hanso

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0