Gamla fotografier guld värda

Jag har bestämt mig för att framkalla foton nu och limma in dem i ett fotoalbum. Det blir foton från ett halvt år tillbaka, och det är inte lite det. Det tar länge att först gå igenom alla bilder och överväga vilka som är bäst, och värda att framkalla, för att sedan ytterligare en gång gå igenom alla för att fixa till dem. Det finns så många saker man måste tänka på när man ska framkalla bilder. Tankar som gör att det tar ännu längre. Först måste jag tänka om bilden är tillräckligt minnesfylld och får mig att känna saker. Sedan tänker jag på att jag måste betala för att framkalla den bilden. Tillslut funderar jag på om min mamma kunde se den bilden eller inte. Det är inte lite att fundera på.
Men trots alla krav man har när man framkallar bilder, är det underbart. Det känns så härligt när man åker till fotolindell för att få ut dem, och får det vanliga grönvita kuvertet fyllt av minnen. Bilder på datorn är något helt annat än riktiga pappersbilder. Man kan känna precis allting när man håller dem! För den känslan gör jag allt jobb.
Här kommer några gamla bilder ni aldrig sett förr, som får mig på gott humör.

     
©Micke,Hanso
pusspuss

Kommentarer
Postat av: Ida

oooj dendär bilden på dei och osse !

2008-06-26 @ 17:03:22
URL: http://lamirinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0