Leva i nuet med Mullvarden

 Jag tror att en av de viktigaste sakerna i livet är att kunna leva i nuet. Det är iallafall vad jag ofta strävar efter. Att inte alltid drömma sig tillbaka eller vänta på det kommande, utan istället känna sig levande i just den stunden man befinner sig. När jag låg ute i sommargräs under trampolinen och tittade på Mullvarden genom kameralinsen kände jag nuet i hela min kropp. Jag skulle ha velat filma hela stunden, för Mullvarden är så vacker när han tvättar sig och ibland kommer riktigt nära linsen (så nära att den inte klarar av att skärpa) och sniffar.



 Det är inte alltid så lätt att hitta nuet och kunna få något ut av det. Hela livet är nästan en förberedelse för något kommande. Det känns sjukt att den tiden vi har i våra liv går åt att vänta eller kanske tänka på det förflutna. I vissa stunder får jag ut något av livet, med Oskar, när jag friidrottar, när jag skriver och när jag fotograferar. Det känns underbart.
 Nu har mitt sommarjobb slutat. Det känns skönt med midsommarhelg.
 Hanso

Kommentarer
Postat av: Anonym

fy vad söt !

2008-06-19 @ 20:14:27
URL: http://hdd.blogg.se/
Postat av: Josefin

hallon är förjävla gott :)

2008-06-19 @ 22:25:11
URL: http://sameoldstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0