Världsungdomsspel och en superduper resa är över

I mitt bagage hem med mig hade jag;
- EN GULDMEDALJ i 100m häck (F16) !!
- en massa glädje
- skratt som aldrig tycks ta slut
- nya kläder och smycken shoppade i äkta svenska butiker
- en längdfinal med tre övertramp, varav alla tre var bättre hopp än jag någonsin hoppat..
- minnet av världens mjukaste säng

©otto

Jag behöver knappast säga att jag känner mig lycklig som jagvetintevad eller att jag blev så överraskad och lycklig att jag grät när jag kom i mål i häcken. Jag förbättrade mitt pers, men det kändes som om jag fortfarande har mycket i mig som jag klarar av att ge någon annan gång. FM nästa, då ska jag vara 100% laddad och försöka få ut allt i loppet.
 Jag shoppade en massa på rea och jag älskar verkligen Sverige! Göteborg är en vacker och mysig stad som jag kunde tänka mig att bo i. Måste jag lägga till att ni svenskar verkligen har världens bästa affärer, och världens bästa realisation? Vårt hotell låg perfekt i mitten av stan med nära till både Ullevi stadion och shoppingställen. Svenskar är så trevliga. Då jag väntade på prisutdelning med silver- och bronsmedaljören babblade vi som om vi kände varann, människor kommenterade och frågade saker, jag älskar det. Det var inte som i Finland där alla tittar smutsigt på varann och tänker "Vad tror du att du är?". För mig känns Sverige så mycket mer kärleksfullt och vänligt. Man kan se på varann och le utan att det är något konstigt med det.
 Jag önskar jag kunde berätta alla dumma små detaljer som fick resan att kännas så bra, men jag hade helt enkelt så roligt. Jag kände mig både otroligt dum och som den smartaste på jorden. Tidiga morgonlänkar och sena kvällar. Humöret var verkligen på topp hela tiden, jag lovar. Sara är världens härligaste rumskompis. Caroline är så genomsnäll och rolig, och precis alla andra var med där och gjorde resan till det den blev! Ingen klocka fungerar utan alla kugghjul eller hur det nu heter. Vad skulle resan ha varit utan kassören i 7-11 eller all sjukt dåliga humor? Ja, där ser ni. Minnesvärt, är det absolut bästa ordet att använda.
 NU när jag är hemma igen känns det otroligt skönt att få lyssna till tystnad och mata min lilla Mullis. Det allra bästa är att min allrahögstälskadevän kommer hit imoron och jag ska mysa och gosa och MOSA honom tills han skriker på hjälp!
 Jag känner mig som om världen är himlen och det inte finns några bekymmer.
 Tackochgonatt nu tror jag bestämt att sängen är nästa hållplats. Bildupdate kommer någongång senare.
 With all my love, Hanso

Kommentarer
Postat av: Ida

ojnej låter nästan för härrligt! + GRATTIS<3

2008-06-29 @ 23:06:54
URL: http://lamirinda.blogg.se/
Postat av: Katarina

grattis till medaljen och det låter som att du ha haft en superbra resa! men jag måste nog protestera lite, att säga att svenskar e såhär och finnar såhär e ganska ordentlig yleistäminen :D. fast det är sant att man är vänligare där, men som jag uppfattar det är allt ju också mycket ytligare då.

kulig bild med stora solglasögon :D

2008-06-30 @ 15:26:49
URL: http://pleur.blogg.se/
Postat av: nusspuss

ojj du ha sekert helt ljuvlit dit! du måst berätta mera sen när vi ses :)) pusskram <sydän> p.s ja håller me dej ti 100% om de där att svenskar e SÅ trevliga :)

2008-07-01 @ 14:52:24
URL: http://nusnus.blogg.se/
Postat av: nusspuss

ocg just de herreguud... GRATTIS Ti medaljen! ;)

2008-07-01 @ 14:54:08
URL: http://nusnus.blogg.se/
Postat av: Katarina

Jo d sant d att man är ju på "resehumör" och är själv glad och vänlig mot alla, och d en skön omväxling på nåt sätt när man kommer dit och de flesta ler och håller på. samma i usa, alla säger mycke mer typ sådär "sorry honey" om de skuffar till nån och "thanks darling" i butiken när man ger pengar :D d så annan kultur.

tack, ja tycker oxå mycke om den bilden! :p

2008-07-01 @ 20:07:53
URL: http://pleur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0