16 skoldagar kvar?!

 Det är en massa prat om sommarlovet. "Snart är sommarlovet här", varje dag hör jag det. Idag vet jag inte vad jag ska tro när jag hör att det är sexton dagar kvar. Sexton kan väl inte stämma, det ligger hur mycket som helst framför mig innan skolan slutar. Vårkonsert, två prov, skolstafett, lägerskola, projekt, stafettkarneval, kiss konsert, avslutningsmiddag och slutsligen vårfest. Allt det inklämt i de ynka sexton dagarna jag har kvar i nionde klass. Tre år känns som ingenting. Jag har alltid trivts i skolan. Det finns så mycket mer jag skulle vilja visa min klass, göra med klassen, veta om klassen. Hur kan all tid plötsligt börja ta slut då jag tidigare tänkt att jag har all tid i världen på mig? En klass är väl bara en klass, en grupp av elever man stött sig på under tre år. Är det så? Räknas inte alla skratt, alla minnen, allt man delat med klassen man haft? Bort kommer allt att försvinna på en ynka sekund, bli ett allt suddigare minne med tiden, tills jag tillsist bara minns att med den klassen, under de tre åren, var jag lycklig.

image35

Löven har blivit grönare, snart är sommaren här. Jag längtar nog efter sommarlovet iallafall. Denhär sommaren ska bli min njutningssommar, jag tänker inte slösa bort en sekund på att inte njuta i fulla drag. Förutom löften om att inte glömma mina högstadievänner, bli brun, träna hårt och äta mycket glass, tänker jag lova mig själv att leva.
Härmed lovar jag dyrt och heligt att leva under sommaren 2008. Hanna, 8.5 2008

Kommentarer
Postat av: Felle

Tänkte ta och slänga in en kommentar här nu för en gångs skull, innan jag ska gå och sova. Ögonen far i kors snart, denhär veckan ha hållit på i en evighet känns de som me prov o finskaarbete o alltmöjligt.
Hursomhelst, som ja skrev i nåt skede så har jag nog läst en hel del av det du har skrivit i bloggen tidigare, och du skriver så fint. :) Alla såna här noveller och uppsatser o allt va du nu har lagt ut här, e så bra skrivna! Jag sku borda kommentera varenda en av dom men nu har jag int riktigt tid.. Men jo. Nästa gång du sätter ut nåt sånt lovar jag att skicka in en kommentar. :)
Ska vi förresten nånsin få OmäsL rättad och färdig? Jag har faktiskt satt mig ner och läst på den några gånger, men aldrig orkat börja rätta. Det skulle bara vara så roligt att ha den helt klar och fixad med pärm och allting, och utprintad i handen. I något skede måste vi fixa det, eller va säger du?
 
Nåja, nu till det här inlägget, som jag tänkte att jag måste kommentera eftersom jag tänker helt på samma sätt. Visst längtar jag lite till sommarlovet, speciellt nu när det är fullt med prov och allt möjligt sånt, lärarna bara kastar tusentals såna saker över oss, suck. Då vill man nog ha sommarlov och bara slappa och inte tänka på finska participformer eller procenträkningar.. Men jag har helt samma grej som du, att jag kommer att sakna min klass något helt otroligt mycket.
"Räknas inte alla skratt, alla minnen, allt man delat med klassen man haft? Bort kommer allt att försvinna på en ynka sekund, bli ett allt suddigare minne med tiden, tills jag tillsist bara minns att med den klassen, under de tre åren, var jag lycklig."
Det är precis så, hälften av människorna i min klass kommer att hänga med till Hangögymnasiet, andra hälften försvinner nån annanstans. Jag vill inte mista dom eller glömma bort dom, vi har haft så mycket roliga stunder tillsammans. Och när man tänker så, så är det helt sjukt att det är så jättelite skoldagar kvar. Lite skrämmande, på något sätt. 16 dagar? Hjälp.
 
Hoppas iaf att du har det bra :) Kram

2008-05-08 @ 22:17:38
Postat av: Ida

herregud skolan e snty slut :::o hullu
hahshh tack ; ) jooo pocahontas e lite bäst ! + ja e nog ganska lol
:_____D ja grattis lauri ;-) hihsdhsdd

2008-05-09 @ 06:13:08
URL: http://lamirinda.blogg.se
Postat av: mandi

tacktack för alla komman. ja ha int vari inne på länge så ja ha int svara ::D men javet jag ÄLSKAR hans målningar. mamma vasådär "va månne dom kostar" "du borde måla några" Jag tycker inte att han målar så jätte värlklighetstroget men det är just det jag tycker är så fint. Dendär mjuka stämningen. Äkta målning ;) kramkram Skrivskriv det är allti så intressant att läsa vad du skriver, du skriver så bra att man inte riktigt har något att tillägga :) ♥

2008-05-09 @ 13:33:36
URL: http://amandabieber.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0