Annorlunda shopping och nöjdhetskänslan

 Idag känner jag för att skriva mycket även om orden tillslut blir tomma och obetydelsefulla. Jag vill skriva mycket och hoppas att någon läser det och förstår meningen i orden även om de är tomma och obetydelsefulla för andra. 

 Idag har jag alltså shoppat, en väldigt annorlunda shopping. För det första shoppade jag varken länge eller mycket, och för det andra kom jag i ett sällskap jag inte är van att shoppa i. Men variation är bra ibland, ibland kan variation tillochmed få en att se nya saker, känna nya känslor och hitta nya poänger i livet. Idag hittade jag en poäng i shopping, som jag kanske anat förr men blev väldigt klar för mig idag.
 Shopping känns onödigt för mig ibland. Att gå från butik till butik och se på allt och pröva på allt med en press på sig som skriker "du har inte råd" och "du vill ha mer". Det är min normala shopping. Samtidigt finns det en konstig sida inuti mig som älskar det lugna livet, det lilla jag lyckats lära mig av min mamma och pappa. Den sidan som tycker att lugnet är allra skönast, och att spendering av pengar är långt ifrån nödvändigt. Den sidan som tycker det är fånigt att människor tränger sig inne i en liten byggnad bara för att få det billigaste, mest eftertraktade.

 Idag kände jag mig på bra humör ända från tåspetsarna till öronsnibbarna när jag gick i butiken. Inen och jag shoppade allt från en enda butik, och gick i den nästan hela tiden. Jag tittade inte på kläder och saker till mig själv, jag tänkte mig in i andra personer och funderade över hur de skulle se på saker. Även om jag ville ha nästan allt butiken bjöd på, visste jag att jag skulle gå ut ur den utan en enda sak till mig själv. Det kändes överraskande bra! Även om jag blev stormförtjust, nästan förälskad, i något jag såg, visste jag redan från början att jag inte idag skulle få ta med mig det hem. Jag levde mig in i mammas och Oskars skor (som var föremålen för min shopping) och såg på saker ur deras ögon. Shoppingen blev så mycket mer spännande! Jag kunde stå med ett föremål i min hand som jag själv bara gillade måttligt och fundera en lång stund vad mamma skulle tycka om den.
 Klart jag förr har shoppat presenter, och jag har alltid gillat det, men idag har jag kommit fram till varför jag tycker det är kul. Att tänka på någon annan än mig själv ger mig stor glädje och tillfredsställelse. Att föreställa mig minen i ansiktet på Oskar när han öppnar sin present fyller mig av förväntan, kommer jag att ha lyckats med presenten extra bra denhär gången? Tänk så mycket känslor, tankar och tid man kan lägga ner på en present till någon man tycker om. Jag känner mig så lycklig över att shoppa presenter, gud vad jag längtar efter julen!

 När jag kom hem och öppnade min påse fanns det inget jag kunde pröva på eller fotografera till bloggen. Det fanns inget jag kunde se fram emot att klä mig i nästa dag, absolut inget. Men trots det kände jag mig nöjdare än på länge med min shopping.

Tackförattdulästeochgonatt, Hanso

Kommentarer
Postat av: nusse

oo Jätte gullit skrivet hanso :)) kram lilla vännen

2008-05-16 @ 18:51:20
URL: http://nusnus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0