stafettkarnevaaal, stafettkarnevaal

©Micke Y

För er som inte är finlandssvenskar, betyder stafettkarnevalen inget. Jag kan slå vad om att varenda finlandssvensk ungdom som läser dethär har hört talas om det. Det är alltså en stor stafettävling som gäller alla finlandssvenska skolor. Förutom själva springandet, finns det en massa annat som hör till, som t.ex hejarklackstävling. Jag tycker stafettkarnevalen är alldeles speciell, har en extra fin känsla. Vem som helst får springa om den så vill, och det brukar vara en helt unik luft fylld med skrik och hejarop hela dagen. Man hör bara svenska runtom sig, och det känns fint. 
 I år fick "min" skolas hejarklack ett hedersomnämnande, och "mitt" stafettlag (Elin, Hanso, Lina, Fanny) sprang ända till final på 4x100m högstadieskolor. Tiden stannade på 50:59 i semifinalen, vilket var vår snabbaste tid under dagen. Det är inte lätt för konkuransen är hård, men vi slutade på en fjärdeplats vi verkligen var nöjda med! Det skulle ha smakat med en medalj, men vi gjorde vårt bästa.
 Nu är jag hemma, efter 12h igång. Jag är absolut slutkörd efter fyra hundrameterslopp och hejarklack. Det var otroligt vackert väder (vilket är ovanligt för stafettkarnevalen), så nu känner jag mig väldigt varm och geggig som man gör efter en hel dag i solen. Ikväll ska jag slöa framför eurovisionen (heja sverige!) med några kompisar, det kommer kännas skönt.
 Kram från mig, Hanso 

Kommentarer
Postat av: fanny

mitt ansikte blir helt weird av dom där skuggorna :D

2008-05-29 @ 19:10:59
URL: http://fannymw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0