Varje mumintroll behöver en mamma.

"Det var förfärligt mörkt och kallt
och väldigt dammigt överallt
och Mymlan flög och mjölken for
och Mumintrollets skräck var stor -
han skrek på MAMMA, stackars troll,
men MAMMAN var på annat håll..."
-Tove Jansson


 Har firat morsdag idag med mumintema. Fotograferade ganska mycket hos mo&mo, deras gård är otroligt vacker med bäck och en massa blommor. Jag gick runt där i den söta doften av syrén och fick stor inspiration till fotografier och texter. Framförallt bestämde jag mig för att någon gång i mitt liv skall jag plantera en väldigt vacker trädgård som jag skall sköta ordentligt. Har inget emot att peta i jorden, men har inte precis tänkt så mycket på det förr, men nu kändes det som om jag verkligen vill det. En annan sak jag bestämt mig för idag, jag tänker inte klippa mitt hår ännu på länge, istället skall jag köpa snygga spännen jag kan sätta upp det med. En stor lust att få ettpar, som jag kallar det, Julius Caesar sandaler har också fyllt mig. Och en hög kjol! Shoppa, tack.

image37
image39
image38©pap

- HANSO

Kommentarer
Postat av: Katarina

Mumin är bästaste bästa. Likaså dina rödavitaprickiga tossor, dom e superfina!

P.S. Intressant information: Jag kallar det Jesus-sandaler ^^ (är hemma&invalidiserad så jag måste få skriva allt möjligt onödit)

2008-05-12 @ 10:23:54
URL: http://pleur.blogg.se
Postat av: noonisen

tack att du tycker ja dansar vackert.
Som ja sa ti mandi så ska ja fööska börja på konstfabriken nästa höst. Nånting måst ja ju göra åt saken visst?
Domhär alla bilderna e helt härliga o ja kan int fatta att box fula bäck kan bli till världens vackraste bäck!

2008-05-12 @ 19:06:29
URL: http://antoniawilhelmine.blogg.se
Postat av: mandi

dina bilder e helt sika fina o se kauhee proffsiga ut! Som Jorma sku säga "EI huonoo, ei ollenkaan" :::D:DDDD tackatcakcatch ♥

2008-05-13 @ 14:59:21
URL: http://amandabieber.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0