Ananas i ett nafs, mums.

Jag undrar över dem som säger att henne kan man inte lite på
eller han har säkert aldrig lyckats med något i sitt liv,
en person som kan uttala sig utan att överhuvudtaget veta sanningen.
Kanske hon har verkat opålitlig, kanske han har misslyckats en massa
men jag undrar om jag är lite konstig när jag tänker såhär att
vem vet vad en person egentligen menar med sina handlingar.
Everything happens for a reason?
Jag är kanske godtrogen för stunden
för jag blir det när jag äter ananas och funderar över solen
som värmde ananasen någon helt annan stans i världen.
Men hör ni, jag frågade en dag av min vän
om inte växterna känner något alls,
och han svarade såklart nej och skrattade lite
men på något sätt tror jag att ananasen verkligen kände solen
där långt, långt borta.
För ananasen smakar solsken och lite damm från resan hit
och under sånhäna stunder när jag är lite trött och tänker
så skulle jag bra gärna vilja testa på att vara en ananas för en dag
för människor vet inte riktigt hur mycket de skadar varandra
och ananassar tänker bara på blått hav.

Och jag äter inte ananas för att skada den
utan för om jag äter lite lite
så kanske jag får lite av ananasens känslor i mig!


Gonatt,
Hanso

Kommentarer
Postat av: Lina

joo du ska nog få se dem :) Fanny håller på och muokka dom lite nu bara

2008-10-23 @ 21:16:25
URL: http://linaochfanny.blogg.se/
Postat av: mandi

Fint skrivet, du tänker alltid ett steg längre än alla andra. kram

2008-10-24 @ 07:09:17
Postat av: Jenny

jag med:( taack så mycket:D glad jag blir!:) din var jätteväldigt fin också!:_D

2008-10-24 @ 14:42:22
URL: http://penajs.blogg.se/
Postat av: Felle

Det här var jättekiva skrivet, dina funderingar är så mysiga på något sätt, man blir glad av dem. Allt om att ananasen nog kände solen där den var förut. Det är lite som en barnbok med ett djupt budskap eller något, vet inte riktigt hur jag ska förklara, men jag tycker om det. (:

2008-10-24 @ 18:53:31
Postat av: ida

och du bara skiver så bra !

2008-10-26 @ 14:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0