Funderingar kring kvällsstunden

Jag undrar bara en enkel grej. Tänker ungdomar bara på ytligheter, på sina egna känslor, sina egna liv? Snurrar livet bara runt oron om man är fel eller får underkänt i ett prov? Varför finns det tusen och åter tusen bloggar som handlar om ytan och personligheter, vilket visserligen också är roligt på många sätt, men inte lika många som innehåller verkliga tankar om allt det vi kallar världen. Jag tänker väl på mer än vad som finns innanför husets fyra väggar och jag har väl en massa åsikter. Nog har jag väl det? Varför framför jag isåfall inte det på bloggen? Är jag orolig iallafall? Är jag orolig över att skrika ut vad jag tycker om abort, rasism, samhället, allt? Väljer istället att lyfta fram ett leende och vad jag gjort under dagen. Det är väl allt bra sorgligt. Frånochmednu vill jag tänka. Högt.
Hanso

Kommentarer
Postat av: Lina

det tycker jag är bra tänkt käradu <3

2008-10-05 @ 21:34:26
URL: http://linaochfanny.blogg.se/
Postat av: Katarina

Det är väl självklart att alla ungdomar inte bara tänker på ytligheter. Men det är också självklart att de flesta bloggar bara handlar om vad man gjort under dagen. Man måste vara modig för att våga tänka och tycka högt. Man måste också fundera hemskt mycket för att kunna skriva om så svåra saker, och vara helt säker på sin åsikt för att skriva det då vem som helst kan läsa. Dessutom tror jag att det är det svårt för många att uttrycka sig i ord, svårt att inte bli missförstådd. Det är många gånger jag vill börja skriva på min blogg om olika saker som jag tycker att är så otroligt fel. Men det tar tid och energi, att formulera sig rätt och ofta måste man skriva långa inlägg för att få allt sagt som man vill säga. Sen finns det ju också den sidan att alla har hemskt olika åsikter. Jag tror att många väljer att inte skriva för att de inte vill ha kritik eller argument mot vad de själva tycker. Jag önskar att jag oftare tog mig tid att skriva om "viktiga" saker på bloggen, det är ju egentligen åsikter som är de mest intressanta att läsa.

Jag väntar med spänning på att få läsa om dina åsikter och synpunkter på olika saker :)

2008-10-05 @ 22:42:23
URL: http://pleur.blogg.se/
Postat av: Lina

GRATTIS! :) hur skall vi fira? :P

2008-10-06 @ 19:01:58
URL: http://linaochfanny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0