L'EAU PAR KENZO


En vecka sedan var mitt leende såhär stort och löven såhär fina och solen sken såhär mycket! Då var jag och Ida på en fotorunda och hon knäppte dessa bilder av mig. ©



Idag har jag skrivit om vattnets betydelse i religioner och funderat på vuxendop och andlig rening. Det jag skrev om fick mig att fundera på hur viktigt vatten är för människan. Tänk att om vi förorenar allt det vatten vi har, om vi gör världens vatten odrickbart, då finns det inget liv kvar mer på jorden. Dessutom kommer det en massa sjukdomar av smutsigt vatten, speciellt i länder där det inte finns reningssystem. Det är inte fråga om att våra egna barn kommer att dö för att vi smutsar ner så mycket men framtidens barn iallafall. Hur mycket förorenar måntro sverige-finland båtarna vi åker med bara för att få en trevlig liten resa som kanske går ut på att bara dansa och hälla i sig alltför mycket sprit? Vi låter vattnet rinna medan vi borstar tänderna och ödar på vattnet som bara vad. Tänk om vi bara visste hur det känns att inte ha rent vatten till tillgång. Tänk om vi visste att drickbart vatten är så mycket mer värdefullt än L'EAU PAR KENZO parfymen jag mycket hellre köper än drickbart vatten.
Hanso

Kommentarer
Postat av: fanny

aa du e jättevacker<3

2008-10-06 @ 20:27:07
URL: http://linaochfanny.blogg.se/
Postat av: tiia

you look fabulous!

2008-10-07 @ 20:22:29
Postat av: ta

wow, du har såå vackra blåa ögon:oo

2008-10-14 @ 19:41:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0