Jorgubbsmuffins

Fick inte spöregnet igår, istället kommer det just nu! Bättre det egentligen.
Muffinsar gjorde jag för en stund sedan, blev mumsmums. Är man rädd för smaken av olivolja ska man istället sätta vanligt matfett. Det har säkert ingen skillnad. Jorgubbar är alltid goda i bakverk.

Tid: 35 minuter, varav 20 minuter i ugnen Gick snabbare för mig för jag hade hjälp av min bror

Muffins 12 stora muffins

Du behöver:

  • 3 ägg
  • 1 dl farinsocker Jag satte endast vanligt socker då vi inte hade annat hemma.
  • 1/4 - 3/4 dl råsocker (eller farinsocker)
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 1 ½ tsk bakpulver
  • 1 krm salt
  • 5 dl fullkornsvetemjöl Vanligt mjöl för min del, inget annat hemma, tyvärr.
  • 1,25 dl mjölk
  • 1 dl olivolja eller matolja
  • 3-5 dl tinade frysta bär eller färska Jordgubbar!

Gör så här:

Smörj en muffinsplåt för 12 st muffins. Sätt ugnen på 200 grader. Vispa ägg och socker (farinsocker + råsocker) pösigt. Vispa ner vaniljsocker, bakpulver och salt. Blanda sedan ner vetemjöl, mjölk och olivolja till en jämn smet. Rör därefter försiktigt ned bären. Fördela smeten i muffinsformarna, fyll dem ungefär till 3/4 med smet. Strö ev. över lite råsocker. Grädda mitt i ugnen i 200 grader, ca 20 minuter Aningen längre för mina muffinsar
puss från mej


Kommentarer
Postat av: mandi

namnam. tack, o sjukt fina o mysiga bilder har du tGIT! mullis är så fjunis (;

2008-09-09 @ 19:07:08
URL: http://amandabieber.blogg.se/
Postat av: noona

NAMMM kan vi göra nå likannde till torsdagen då vi sku BAKA XDD:D! för dedär ser mega super gott ut. Eller nåjaa vi får se va de blir :D

2008-09-27 @ 13:43:04
URL: http://antoniawilhelmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0