SKRIVKURS

Första gången hemkommen från skrivkurs. Det var mysigt även om åldersskillnaderna var stora mellan alla deltagare.Vi hade uppgifter vi skulle skriva, och vi hade tid på 10-15 minuter. Efter varje uppgift fick man läsa upp dem. Det var roligt, bara lite pirrigt. Och jag gillar att skriva så pennan glöder under tidspress med ett utsatt tema. Jag kan alltid slappna av så länge jag får skriva. Det är roligt att få kritik också av någon som påriktigt vet. Jag skulle vilja skriva hit mina texter, men jag är ändå så missnöjda med dom. Fast på samma gång är jag världens nöjdaste! Tänk vad konstigt. Jag älskar att skriva. Det går så mycket bättre att få skriva fritt än att skriva i skolan där man måste tänka på grammatik och att hålla sig till materialet. Jag tror inte jag skulle vilja bli en journalist som måste skriva enligt ett material. Jag gillar skrivandet då jag får låta mina ord och tankar sväva fritt! Jag vill visa känslor med vad jag skriver, inte en hundraprocentig korrekt och invecklad svenska. Förstår ni vad jag menar? Dessutom ser jag så mycket mer själv genom att skriva. Skrivandet gör att jag ser mycket mer av världen och mig själv. Framförallt mig själv. När jag skriver om något som hänt i mitt liv är jag alltid mycket klokare efteråt. Det är när jag skriver jag egentligen förstår vad jag tycker om något. Annars är mina tankar allt bra snurriga. Jag önskar jag hittade en bloggare som skrev en massa fina dikter, noveller, texter. Tillsvidare har jag upptäckt en och jag gillade inte hennes skrivsätt. Nu slintar jag av banan så gonatt på er.

Kommentarer
Postat av: mandi

jag förstår dig precis!

2008-09-11 @ 19:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0